GRAAG EERST DE INSTRUCTIES HIERONDER LEZEN. Wacht na het klikken op een knop max 30 seconden voordat je opnieuw klikt. Het kan even duren voordat de melding verschijnt.

1. Check sloep nummer (LDR17 of LDR18)
Check goed of je in de juiste sloep zit. (zie boekingsinformatie of SMS)

2.1 Doe de plug in de zelflozer


je vind deze links- en rechtsachter op de vloer van de sloep. Draai/knik ze een kwartslag en ze zitten vast. Als ze er al in zitten is dat ook prima.

3. Sloep activeren

Gebruik de knoppen bovenin het scherm om de sloep te starten, pauzeren of stoppen.  LET OP: ALS JE DE SLOEP STOPT KAN JE DEZE NIET MEER AAN ZETTEN!

4. Haal de stekker uit het stopcontact

Het stopcontact zit aan de kade en leg de stekker in het bankje van de sloep. Als de stekker
er al uit is is dat geen probleem.(sloep kan 10-12 uur varen zonder op te laden)

5. Geniet van je vaartocht 

Druk de ronde knop onder de gashendel in en maak de boot los. Je kan nu gaan varen door de
gashendel vooruit danwel achteruit te bewegen. Wijst de hendel omhoog dan wordt er geen gas
gegeven

5. Klaar?

Zorg ervoor dat je op tijd terug bent! (wel zo fijn voor de volgende huurder) Als er schade is, laat ons dit direct telefonisch weten.  Om de huurperiode te stoppen klik je op de stop-knop bovenin het scherm. Hierna volgt een bevestigingsmelding. Zorg er op het einde voor dat de stekker weer in het stopcontact zit en de pluggen uit de zelflozer zijn.

  • Houd altijd rechts aan tijdens het varen. Professionele vaart (ook rondvaart) en natuurlijk voortgestuwde vaartuigen (zeilboten, SUP’s, surfers, kano’s, etc.) hebben altijd voorrang!
  •  geen luide muziek, houd rekening met de omgeving.

Hoe lang gaat de accu mee?
De omvang van de accu’s zijn zo bepaald, dat er continu 7-8 uur vol gas gevaren kan worden op basis van 80 Ampere. In de praktijk varen onze sloepen probleemloos gedurende de gehele dag.

Wat doe ik bij schade?

Als je rustig de bochten neemt, op tijd afremt, is de kans op schade uiterst klein (wees ook voorzichtig met achteruit varen in de buurt van de kant – de schroef is zeer kwetsbaar!). De sloepen varen niet snel, dus de kans op echte schade is niet groot.  Gebeurt het toch – iemand anders kan ook de oorzaak zijn – bel ons altijd op (zie contact pagina).

Noteer de gegevens van de tegenpartij. Maak ook nog even een schade-rapport met een situatie-schets en volgens jou de oorzaak van het probleem.

De kans is overigens niet erg groot dat je de sloep zelf beschadigd. De stootrand, de voorbumper en het aluminium kunnen heel veel hebben. Het is waarschijnlijker dat er schade is ontstaan aan een andere boot. Als schipper/huurder accepteer je een eigen aansprakelijkheid. Je WA verzekering dekt dit soms ook (mits je niet teveel gedronken hebt – ook op het water geldt de ‘BOB’).